kukucs

kukucs

2011. augusztus 9., kedd

reform kakaós keksz

Mivel megint kezdenek előjönni az inzulinrezisztencia tünetei (csupa kedves, szép dolog, mint hirtelen hízás, pattanások, zsírosodó és hulló haj), nagy levegőt vettem- azaz nem, inkább egy kis üvegcse stevia oldatot és mellé mindenféle reform lisztet, darát. Aztán kerestem hozzá receptet. Találtam is pár oldalt, de egy régi, hagyományos recept átírásába kezdtem, úgy, hogy nekem is ehető legyen a diéta miatt, de a lányaimat is megkínálhassam, így tejmentesnek és főleg finomnak kellett lennie.
. Fogtam Timi vajas keksz receptjét és így módosítottam:
- 45 dkg durum simaliszt 
- 5 dkg búzakorpa - vagy a kettő kombinációja helyett mehet 50 dk teljes kiőrlésű liszt (graham, tönköly, búza)
- 2 ek kakaópor (cukrozatlan)
- 2 tojás
- egy kocka - olvadt- tejmentes margarin - majd próbálom narancs vagy citromolajjal is, akkor ebbe cseppentek
- 1 és 3/4 babakanál 20%-os Stevia csepp- ez esett a kezem ügyébe :D
és itt jön a csalás, ami miatt nem írhattam, hogy cukormentes:
- 2 csomag vaníliás cukor, de máskor már vanília kivonat lesz, plusz 3-4 csepp Steviával és akkor a lelkiismeretem is tiszta lesz.
- fél csomag sütőpor
Keksznyomón próbálkoztam, pont jó ez a recept a belevaló tésztához :) szépen elengedte a tésztát, csak a formák a tészta sötét színe miatt nem túl látványosak. Helyet a velem kb egyidős zsírosbödönben kapott, ami a méretei miatt száműzve lett a szekrény mélyére, ugyanis nem fér be a hűtőbe, kekszes dobozom pedig még nincs :D
Csinálom majd még sokat, sokszor, nem volt utóíze számomra. Kipróbálom még majd: darált kókuszreszelékkel, zabliszttel,  citrusos illóolajokkal (100%-os tisztaságú, bio olajok,amik ételbe is cseppenthetőek, rettentő óvatosan), rendes vaníliával és, ha nem keksznyomón csinálom, akkor zabpehellyel, a lányoknak mazsolával vagy/és étcsoki darabokkal.
Nem mondom, hogy ész nélkül ehető,de azért bátrabban,mint a sima bolti kekszek.
Ez a mennyiség nekem 3 tepsire lett elég-kb 50 db, de a keksznyomó vastag kekszeket produkál, úgyhogy, ha nyújtjuk és szaggatjuk, lesz abból 6 tepsi is, kb.100 keksszel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése