kukucs

kukucs

2012. május 15., kedd

Történések

Jön majd a képes beszámoló is, de előbb a fontos apróságok :)

- Vikinek 2 napja mozogni kezdett a foga, majd tegnap már ki is pottyant :) Eldőlt a fogtündér kérdés is, elsőnek azt mondtam,nincs... majd mikor reggel oviba menet visszaszaladt, hogy elbúcsúzzon a kis üvegtálkába tett fogától, meggondoltam magam, ki kellett találni miért is mondtam, hogy nincs...hát azért mondtam,mert én nem tettem el a fogamat, mikor kiesett és így hozzám nem jött, azt hittem nem létezik. Ciki vagyok, tudom :D és határozott...vagy nem? Most járt a tündérke a szobában, becsempészett egy bio müzliszeletet és egy xilites gyerekrágót a párna alá és elfogadta az ajánlatot: Viki megtarthatja a fogát emlékbe egy fogas rajzért cserébe :)

- Dorkánál elkezdődött , ami Vikinél emlékeim szerint jóval később, majd 4 éves korában: teljes listát képes felsorolni 5-10 perc alatt, hogy miért is nem kell / tud / akar aludni. Éhes, szomjas, pisilni- kakilni  kell, almát kér, nem itt, nem ott és nem amott akar aludni, takarjam be vagy ki, kapcsoljam le vagy fel a lámpát és sorolhatnám még hosszan :) A listája végére érve 5 perc után édesdeden alszik :)

- Hiába készített föl a barátnőm arra, hogy úgyis ezt mondják majd, ne vegyem a lelkemre, de nem tudtam nem venni...A bölcsis dadák szerint Dorka nem  oviérett és az éjjeli nyűgik - amik nyom nélkül elmúltak azóta - amiatt vannak, hogy én erőltettem az ágytisztaság dolgot és adjam vissza rá a pelust éjjelre.
Nem értem én ezt. Ha egy gyerek nem bölcsis és otthon azt látják, hogy alig több, mint 2,5 évesen szoba- és ágytiszta, egyre többet, egyre értelmesebben beszél és nagyon kommunikatív, akkor vajon oviérettnek gondolná-e a gyerekét? Mert én ezt látom otthon. Na már most, az eddig a dadák által dicsért  "hű,de ügyesen bilibe, wc-be  pisilő" lányom újra bepisil a bölcsiben. És az erőltetett pelusmentes éjjel? hosszan vitatkoztam -  én bolond-  a kicsivel az elején, hogy ugyan vegyen már pelust, de nem volt hajlandó. Ez volt lassan 2 hónapja és azóta 2-3 "baleset" volt és kb 8 nyűgösebb éjjel. Aki picit is ismer, tudja, hogy sosem erőltettem az ilyet, hiszen Vikinél a végső, 5 éves határig is elmentem az éjjeli pelussal. De abban, hogy hagyom a maga ritmusában fejlődni, az is benne van, hogyha nem akarja felvenni, nem erőszakoskodom vele. Ennyi.
Másik indok az volt, hogy nagyon bújós, alig beszél. 1. A bújósságban lévő hibát nem találom, nem katonai kiképzőtábor az óvoda bakker, ahol tilos a gyermeket megölelni! 2. kb 5-10 perc kell neki és feloldódik, beszélget ő. Ha ott nem, annak oka van. Most, ha nem édesapámra rónék nagy terhet ezzel, azonnal kivenném. De már csak pár hét és vége.
 Nagy sebet vágtak a lelkembe, mert úgy éreztem emiatt, hogy nem ismerem eléggé a gyermekem. De azt gondolom, nincs igazuk, így beírattam 3 óvodába is, remélem az iskolához közeli óvoda felveszi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése