kukucs

kukucs

2011. július 17., vasárnap

apróságok :))

mégis pár, nem túl személyes történés az elmúlt időszakból :)
Kis helyzetjelentés a konyhából:
mióta beköltöztünk- és itt van egy kis kamra :) - főztünk sok lekvárt és krémet. Csináltunk 6 nagy és 2 kis üveg meggylekvárt, 8 nagy és 4 kis üveg sárgabaracklekvárt. 2 kis üveg málnalekvár is sikeredett, de azt szentként tisztelem, így nem tudom mikor bontom ki :D  A meggy és a baracklekvár már nincs teljes számban a polcokon, mert ajándék is lett belőlük, valamint mi is rájártunk kicsit :)
Már csináltam 3 kis üveg padlizsános lecsót, de az elfogyott tésztákra. Ma reggel nagyon fokhagymás padlizsánkrémet csináltam, kevés vöröshagymával és paprikával- paradicsommal, ezúttal pépesítve, nem darabosan. Hááááát, azt hiszem nagyon-nagyon sokat kell még ilyet csinálnom :) beleszerettem,nem kicsit. Ilyen verzióban most csináltam először. Azon az elven, hogy aki szereti a padlizsánt, kesernyés ízzel együtt szeresse, ne taktikázzon- nem mostam és így lett jó :)
A lányokról is keveset: Vikit kiskutyaként követi a testvére. Bármit is csináljon a nővére, Dóri lelkesen követi. Ami persze veszélyes is, néha meg idegtépő, de be kell vallanom, elolvadok tőle. Az a mindent elmondó tekintet, amikor elszaladnak közös játék alatt mellettem és azt üzeni a tekintetével Dorka, hogy " játszunk, látod? nagyon jól érzem magam, ez olyan mókás és izgalmas" :)) kár, hogy szóban ez nem mondja el még :)
Dóri ilyen téren dettó Viki: mindkét lány élő példa arra, hogyha egy baba mozgásfejlődése gyors és jó, akkor a beszéd háttérbe szorulhat. Biztos írtam már, de Viki első teljes, összefüggő mondata ovikezdéskor hangzott el,  igaz, azóta nem áll be a szája. Vikinél kérdezgettem egy éven át a védőnőt, orvost, bölcsis dadát, hogy mit tegyek, hogy gyorsuljon ez. Nyugtattak. Azt csináltam, amit most is: mondókázunk, olvasok mesét és beszélek hozzá sokat. Majd, amikor az agya készen áll erre is figyelni, majd beszél. Minden egyéb módon megérteti magát ő is, mint anno Viki :)

Újrainduláshoz új háttér dukál. A nyár és a letisztultság jegyében Ági hátterét választottam :)

4 megjegyzés:

  1. Szia Lina!
    Örülök, hogy jelentkeztél! Apukámék ott laknak tőletek nem messze, hugom pár sarokkal odébb jár oviba, szereti nagyon, van uszi is az oviban. Megkérdezem majd a nevét, talán a Liliom utca egyik sarkán van, de nem akarok hülyeséget mondani!
    Puszi mindenkinek!

    VálaszTörlés
  2. Ez az az óvoda: http://wcs.oisz.hu/49051
    Remélem, tudtam segíteni! :)

    VálaszTörlés
  3. Liliom óvoda a neve, nem akarta linkbe berakni!

    VálaszTörlés