kukucs

kukucs

2011. november 1., kedd

mézes bögrés sütemény

Ha valaki csak kicsit is ismer, nem kevéssé lepődhet meg, magam is azt tettem: így november 1-én, néhány napi baráti beszélgetés után, elkapott a karácsonyi készülődés hangulata. Ezt ötvöztem a ma esti összcsaládi nasivággyal.Így (és persze Móni receptjét alapul véve) született ez a recept:
- 500g liszt- fele graham, fele finomliszt
- 15 dkg cukor  vagy annak megfelelő xilit
- 300- 350 ml növényi tej
-  10 dkg olvasztott margarin
- 5 dkg méz vagy annak megfelelő agavé szirup
-1 cs. sütőpor
1/3-ad, max 1/2  mokkáskanálnyi mézeskalács fűszerkeverék

összekevertem a száraz anyagokat, az olvasztott margarinba belekevertem a mézet,azt beleöntöttem a langyos növényi tejbe, össszedolgoztam a száraz és a nedves anyagokat,nem túl sokat keverve és nagyobb, magas tepsiben megsütöttem, alufólia alatt, mert az én sütőm felül éget és belül nyers szokott maradni- így nem lett olyan nagyon magas, de szépen átsült mindenhol elég hamar. Amint kivettem a sütőből, még forrón átkentem egy kis mézzel a tetejét. Omlós, kissé morzsás sütit kaptam,  nagyon finom, nem fojtós :) Egy nagy bögre mézes- citromos tea mellé hűvös délutánokon ideális :)

1 megjegyzés: