kukucs

kukucs

2011. október 14., péntek

tökös-almás sütemény

"Van-e otthon sütőtök?
Sül-e abban sütőtök?
Lesz ebéd tök ételes?
Finom, sőt tökéletes." 
(Nyulász Péter: Zsubatta!)
Egy új recepttel térek vissza a blogoláshoz. Azaz nem hiszem,hogy én fedeztem fel a spanyol viaszt vagy akárcsak ezt a sütit, de számomra új és mintegy szikraként pattant ki a fejemből ma :)
Ma a piacon járva vettünk egy jó 2,5 kg-os sütőtököt. Vacsorára megsütöttük. Krémesen puha és mézédes lett :) azonban rengeteg. Mivel holnap jó társaságba készülök és szeretnék vinni valami finomat, gondoltam összekötöm a kettőt és csinálok a megszokott kelt tészta receptemmel egy tökös-almás kalácsot. Még sül, mire megírom a receptet, talán kész is lesz :)
Szóval így alakult a recept- most kivételesen mértem, hogy legyen egy viszonyítási alap,ha ismételni szeretném :)

tészta:
50dkg liszt - (nálam ez most: 30 dkg Graham, 15 dkg tönkölykorpával kevert finomliszt, 5 dkg kukoricaliszt)
3 dl langyos- meleg (növényi) tej
10 dkg sütőmargarin
csipet só
fél kocka élesztő
1 ek méz- hogy megkeljen, cukor helyett
töltelék:
40 dkg reszelt alma
40dkg sült sütőtök püré
1 ek méz- az aromája miatt,mert édesítésre nem igazán szorult :)
1 ek (teljes kiőrlésű tönköly) búzadara
+ a tésztára szórva:
1-1 ek étkezési keményítő

Ha nem lennék rá allergiás, tennék a töltelékbe darált diót is, az biztos és amikor leveszem a fóliát, kennék vágott diós mézet a tetejére, azzal sütném a végén.
Nem részletezem a receptet, a tésztát összeállítottam, meggyúrtam. A megkelt, majd párszor átgyúrt és újrakelesztett tésztát én két részre osztottam, ez az adag a két fém őzgerinc formámba tökéletesen illik. Kinyújtottam, leszórtam 1-1 ek keményítővel, rákentem a tölteléket, feltekertem és a formába téve, alufóliával letakarva megsütöttem. Időt és hőfokot nem írok, nem hiszem, hogy sok embernek van 60 éves, lábas gáztűzhelye, ami féloldalasan, főleg felül süt, úgyhogy sokat nem érnétek vele :D
A végeredmény szokás szerint a tetején kissé megégett, de most szerencsére csak olyan részen, amit könnyen levághatok, ha már kihűlt :)

Az új, őszi hátteret köszönöm Áginak!

1 megjegyzés:

  1. Ilyen volt régen a hátterem, tényleg nagyon jó:)

    Jó ötlet ez a süti, szerintem kipróbálom. Ma kelt tésztás formámban vagyok, de linzereket is fogok gyártani:)
    Tizenévvel ezelőtt volt olyan tűzhelyem:) Akkor még nem sokat sütöttem, de főzésre nagyon jó, az biztos.

    VálaszTörlés